Eind november heropende het Spaanse familiebedrijf Cosention het ‘Cosentino City Amsterdam’. In totaal opende het bedrijf wereldwijd 22 City’s; Amsterdam voegt zich bij een lijst van iconische steden zoals Sydney, Singapore, New York, Parijs, Londen en Tokio. Het ‘city concept’ is ontwikkeld met het doel om consumenten en professionals met elkaar in contact te brengen zodat zij elkaar kunnen inspireren via via digitale visualisaties, tentoonstellingen en evenementen.
Cosentino City Amsterdam bevindt zich in het hart van de stad, schuin tegenover het concertgebouw en om de hoek van het Rijksmuseum. Het motto voor deze locatie luidt: ‘Get inspired and explore what’s beneath the surface’. Tijdens de feestelijke (her)opening sprak Eduardo Cosentino inspirerende en visionaire woorden en konden genodigden kennismaken met de nieuwe collecties en kleuren van Dekton en Silestone. Maar ook met het erfgoed van de onderneming en haar toekomstplannen.
Multifunctioneel
Het experience center beslaat 550 m2 aan binnenruimte verdeeld over twee verdiepingen. Hier is alle ruimte voor multifunctionele toepassingen waaronder de Cosentino materialen op groot formaat, mock-ups van (geventileerde) geveltoepassingen en keuken- en badkamerinspiratie.
Daarnaast een atelier met kleurstalen en werkplekken voor professionals om hun projecten uit te werken. architecten en interieurontwerpers kunnen hier inspiratie opdoen maar ook moodboards maken en materialen combineren. Niet alleen van de eigen collectie maar ook andere materialen zoals hout, textiel, behang en boeken.
In de volledig ingerichte keuken worden tot slot regelmatig kookdemonstraties gegeven. De keukens zijn ingericht met hoogwaardige apparatuur van Gaggenau en kranen van Quooker. Ook is er een vergaderruimte aanwezig die beschikbaar wordt gesteld aan bezoekende architecten en ontwerpers en zijn er diverse flex werkplekken.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.