De Nederlandse meubelgroep Leolux opende onlangs haar nieuwe Experience Center nabij Amsterdam. Voor deze nieuwe showroom ontwierp studio i29 de inrichting. De aandacht moest daarbij over de volle 3500 m2 retail gericht zijn op beleving. Voor i29 was het de uitdaging om een optimale balans te creëren tussen zowel intimiteit als ruimte.
Afwisseling beleven terwijl je door de ruimte dwaalt. Dat was de opdracht voor i29 om te creëren voor de klanten van Leolux. Op basis hiervan ontwierp het bureau een inrichting waarbij de bezoeker vanuit de entree en ontvangstruimte helemaal kunnen doorkijken tot aan de achterkant. Dat belooft meer.
In het midden van de showroom is een tussenverdieping aangebracht die de ruimte verdeelt en zo intimiteit creëert in het 12 meter hoge gebouw. Op dit niveau kunnen klanten meubelmodellen, kleuren en materialen kiezen terwijl ze zicht hebben op de showroom en het op maat gemaakte kunstwerk van Thomas Trum.
Natuurlijke materialen
De ruime houten trap die de twee verdiepingen met elkaar verbindt, doet tevens dienst als tribune voor evenementen. In combinatie met de reusachtige boom die in de ontvangstruimte staat, verwijst hij tevens naar de natuurlijke materialen die centraal staan in de Leolux producten.
De op maat ontworpen meubels functioneren tot slot als displays voor materialen maar ook als ruimteverdelers. Omringd door materialen en kleuren wordt klanten een persoonlijke winkelervaring geboden.
Foto’s: Ewout Huibers
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.