Kunstmatige intelligentie: worry and wonder

Actualiteiten, Lezingen, Nieuws, Software

Kunstmatige intelligentie: worry and wonder

Door: Redactie ArchitectuurNL | 19-05-2024

Ipsos organiseert op 6 juni a.s. een webinar over kunstmatige intelligente (AI) met betrekking tot bedrijfscommunicatie. ‘The worry and the wonder of AI’. Er zijn twee sessies en de sprekers zijn onder meer Simon Atkinson  van Ipsos en Stephanie Bannos-Ryback van EVP. Vooraf inschrijven is noodzakelijk.

Kunstmatige intelligentie (AI) houdt de hoofden van bedrijven, overheden en burgers over de hele wereld bezig. Hoewel het niet zo nieuw is als soms wordt voorgesteld, is de impact ervan de afgelopen jaren dramatisch toegenomen. Gedreven door de groei van de rekenkracht en het gebruik van enorme hoeveelheden gegevens om computers te trainen.

Fundamenteel veranderen

Uit het laatste onderzoek van Ipsos onder professionals op het gebied van bedrijfscommunicatie, blijkt dat 87% zegt dat AI ‘de manier waarop ons bedrijf opereert fundamenteel zal veranderen’.

In de volgende aflevering van de KEYS-webinarserie op 6 juni, bevindt de organisatie zich in een reflectieve modus. Zo zullen recente ervaringen worden besproken, nieuw onderzoek gedeeld en belangrijke vragen geformuleerd. Vragen die bedrijven in gedachten moeten houden terwijl we allemaal het wonder – en de zorg – van AI onderzoeken.

Agenda Kunstmatige intelligentie

Mensen en Kunstmatige intelligentie: wat is het verhaal tot nu toe in termen van hoe het publiek het gebruik (en mogelijk misbruik) van AI in hun dagelijks leven ziet? We presenteren de bevindingen van een nieuw internationaal Ipsos-onderzoek.

Klantervaring en Kunstmatige intelligentie: we delen nieuw onderzoek dat laat zien hoe AI, gecombineerd met menselijke intelligentie, uitzonderlijke klantervaringen kan creëren die loyaliteit en groei stimuleren.

Innoveren met Kunstmatige intelligentie: we laten zien hoe AI een efficiëntere en consumentgerichte innovatiecyclus aanstuurt, nieuwe kansen opent en de rol van inzichtmanagers in het proces verandert.

Reclame en Kunstmatige intelligentie: riskeren we, terwijl we productiviteitswinsten nastreven in het productie- en onderzoeksproces, de waarde van de creativiteit die de effectiviteit van advertenties kan stimuleren? De nieuwe analyse is gebaseerd op een dataset van 18.000 advertenties.

Lees ook: Amsterdam Light Festival

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.

Gerelateerd

    Schrijf een reactie

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.