Refurbishis is een gecertificeerd restauratie programma van Fritz Hansen. Hierbinnen geeft het bedrijf de Ant-, Grand Prix-, Lily- en Series 7-kuipstoelen die teruggaan tot 1955 een nieuwe levensduur. Het programma richt zich op commerciële klanten in heel Europa met grotere volumes. Het biedt de mogelijkheid voor reparatie en restyling maar ook voor terugverkoop.
Morten Petersen is Sustainability Manager bij Fritz Hansen. Hij geeft aan: “Bedrijven bewegen steeds meer richting een duurzamere toekomst. Dis wordt het steeds belangrijker om prioriteit te geven aan verantwoorde praktijken. Een beslissing om stoelen te restaureren sluit aan bij onze duurzaamheidsdoelen. Het weerspiegelt een breder ethos van verantwoord beheer van hulpbronnen.”
Een restauratieproces kan bestaan uit reinigen, repareren en opnieuw afwerken van het meubilair. Dit om de functionaliteit en esthetische aantrekkingskracht te herstellen. Bij dit proces kunnen vakmensen en ambachtslieden betrokken zijn die bijdragen aan een hoogwaardig eindresultaat.
“Elke stoel is zo goed als nieuw nadat hij bij onze fabriek is geweest en we besparen daarbij veel materiaal”, zegt Lars Hardboe Galsgaard. Hij is Executive Vice President of Sales & Brand Management bij Fritz Hansen en vervolgt: “Het is voor ons heel logisch om de materialen twee keer te gebruiken. Dit in het belang van het milieu. Nu de markt verschuift naar meer verantwoorde oplossingen, zien onze klanten de behoefte aan meubilair van hoge kwaliteit met een lagere CO2eq-voetafdruk groeien.”
Naast mogelijkheden voor restauratie en hergebruik biedt het programma commerciële klanten de mogelijkheid hun originele Fritz Hansen-meubelen terug te verkopen
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.