In zijn boek Space, Time and Architecture (1941) plaatste Siegfried Giedion de moderne architectuur en haar typologieën in een sociale en chronologische context. Space Time Play focust op nieuwe ruimtelijke typologieën die zich ontwikkelen door de wisselwerking tussen fysieke en virtuele ruimten. De digitale ruimten van games en internet spelen een steeds grotere rol in ons leven, in het ontwerp, de ervaring en het gebruik van steden en architectuur. Dit boek onderzoekt wat de ontwerpers van virtuele en echte ruimten van elkaar kunnen leren en hoe computerspellen kunnen worden ingezet als ontwerpinstrumenten. In 180 interviews en artikelen belichten experts vanuit verschillende disciplines de vormgeving en de sociale aspecten van de materie.
Space Time Play
Computer Games, Architecture and Urbanism: the Next Level
F. von Borries, S.P. Walz, M. Böttger (red.)
www.birkhauser.ch
ISBN 37 6438 414 2
€ 32
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.