Wat beweegt grote merken om met flagship stores in zeecontainers de wereld rond te reizen? Waarom lijken kantoren steeds meer op bars? En hoe komt het dat architecten tegenwoordig huizen op wielen ontwerpen? Daarover gaat het boek Pop-Up City: City-Making in a Fluid World. Het boek vertelt over de opkomst van pop-up-cultuur en de impact daarvan op steden in de hele wereld.
In de afgelopen zes jaar publiceerden auteurs Jeroen Beekmans en Joop de Boer meer dan 1.700 artikelen op popupcity.net die werden gelezen door een internationaal miljoenenpubliek. Pop-Up City: City-Making in a Fluid World is een uniek tijdsdocument dat de fundamenten van de Pop-Up City ontleedt en de geboorte van een nieuwe manier van stedelijke ontwikkeling beschrijft aan de hand van onorthodoxe ideeën variërend van modulaire hotels en parasiet-bioscopen tot dakboerderijen en opvouwbare huizen.
Titel: Pop-Up City: City-Making in a Fluid World
Auteurs: Jeroen Beekmans and Joop de Boer
Uitgever: BIS Publishers
Grafisch ontwerp: Vruchtvlees
Omvang: 288 pagina’s
Formaat: 190 x 240 mm, full colour, hardcover
ISBN: 978-90-6369-354-1
Prijs: € 34
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.