In Design Post Amsterdam wordt op 11 december weer een DPA Talk georganiseerd in samenwerking met ArchitectuurNL. Het onderwerp deze keer is Brandstores: “De winkel als unique sellingpoint”. Pieter Kool van G-Star en Frank Tjekema van Tjep geven hun visie op deze stelling aan de hand van een recent project. Onder leiding van Jeroen Junte (Design Journalist) gaan ze de discussie aan met elkaar en met het publiek.
Pieter Kool van G-Star Raw
Pieter Kool is art director 3D design bii G-Star Raw en zegt: “De combinatie van techniek, ingeneursschap en mode lijkt vreemd maar is het niet. Bij G-Star worden gebruiksvoorwerpen gemaakt. Een spijkerbroek is een ultiem voorbeeld van een gebruiksvoorwerp. Een been is een 3D object waar je door middel van panden en denim een constructie omheen bouwt zodat de broek zo goed mogelijk past. Als je op die manier naar kleding kijkt is het eigenlijk geen mode en zo kijken we ook naar meubilair.”
Frank Tjepkema van Tjep
Frank Tjepkema is oprichter en lead Designer bij Tjep en zegt: “Ik zoek naar een oeuvre waarin de hedendaagse samenleving weerspiegelt, de tijd waarin we leven. Deze stukken kunnen een zekere ironie hebben maar ten alle tijden zijn ze gemaakt met liefde en passie voor het onderwerp.”
Locatie
DPA Talk #05 vindt plaats op donderdag 11 december om 17.00 uur in samenwerking met ArchitectuurNL. Locatie: Design Post Amsterdam, Cruquiusweg 111m, Amsterdam.
Je kunt je hier aanmelden voor het evenement
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.