Sinds 1 januari 2009 kunnen BNA-leden terecht bij het BNA Meldpunt Architectenselectie. Hier kunnen zij hun ervaringen, klachten of opmerkingen over Europese aanbestedingen van architectendiensten kwijt. De BNA wil met het Meldpunt goede en slechte ervaringen verzamelen om die door te sluizen naar de politiek of de publiciteit te zoeken.
In voorbeeldsituaties waarvan de BNA tijdig op de hoogte is gesteld, kan de BNA besluiten concrete acties tegen de opdrachtgever/adviseur te ondernemen. Maar het BNA Meldpunt Architectenselectie is meer dan een klachtenloket. De BNA wil ook voorbeelden van goede aanbestedingen ontvangen.
Zie ook:
Architecten boos over ‘oneerlijke’ aanbestedingsprocedure
BNA pleit voor kennisinstituut aanbesteden
Regiegroep gaat aanbestedingen vereenvoudigen
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.