Het Porsche paviljoen heeft vanwege het innovatieve design de Automotive Brand Award 2012 gewonnen. Het tentoonstellingsgebouw blijkt een echte aandachttrekker te zijn en kenmerkt zich door het gewelfde glanzende dak dat is geïnspireerd op het silhouet van een Porsche 911. De prijs is toegekend door de German Design Council
Het Porsche paviljoen is ontworpen in nauwe samenwerking met Henn Architekten, HG Merz Architekten, Janled Nerves (inrichting) en WES & Partner Architecten (landschapsarchitectuur).
De tentoonstellingsruimte is op 12 juni in gebruik genomen.
Gewelfde mat glanzende dak
Het gebouw kenmerkt zich door het gewelfde, mat glanzende dak dat is geïnspireerd op het silhouet van een Porsche 911. De monocoque constructie weerspiegelt Porsches jarenlange traditie op het gebied van lichtgewicht design en is voorzien van een zogeheten ‘actieve oppervlaktestructuur’: als zelfdragende schaal creëert de roestvrijstalen dakconstructie de ruimte, waardoor het statische aspect van het paviljoen naar de achtergrond wordt verwezen. In het gebouw zorgen vloeiende lijnen ervoor dat de bezoeker zijn aandacht automatisch op de tentoonstelling richt.
Bedrijfsuitingen op een aantrekkelijke, begrijpelijke wijze vormgeven en die op een consistente manier onder de aandacht van het publiek brengen – dat waren de doorslaggevende factoren bij de verkiezing Automotive Brand Contest 2012. Een internationale jury van experts heeft in de afgelopen weken de winnaars van deze designwedstrijd gekozen uit meer dan 350 inschrijvingen uit de auto-industrie.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.