Woonconcept Heijmans in de prijzen

Woonconcept Heijmans in de prijzen

Nieuws
Door: Redactie ArchitectuurNL | 22-09-2009

Het woonconcept Second Bloom van bouwbedrijf Heijmans heeft de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2009 gewonnen, voor het meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Second Bloom is een woonconcept voor actieve 50-plussers, waarbij toekomstige bewoners zelf samen met andere geïnteresseerden, de architect en Heijmans hun eigen woning én woonomgeving kunnen bepalen.

De jury roemt Second Bloom in het bijzonder om haar klantgerichte strategie. De bouwkolom verschuift van een aanbodgerichte naar een vraaggestuurde markt.

Doelgroep
Juryvoorzitter Bernard Verburg: “Eén van de pluspunten van Second Bloom is dat er niet gebouwd wordt vanuit een kavel, maar vanuit de klant. Tot vandaag is er in de bouwwereld nog niet eerder een concept uitgerold waarbij zo goed naar de doelgroep geluisterd wordt, voor er maar één paal de grond in gaat.”

Met het concept speelt Heijmans bovendien uitstekend in op de demografische veranderingen van de komende jaren en de kansen die hierbij horen. Ten slotte heeft Heijmans het concept Second Bloom uitstekend crossmediaal weten te communiceren.

Wedstrijd
De twee andere genomineerden waren ASSA Abloy met het LIPS Zorgslot en het concept Duurzaam naar elk niveau van KONE Nederland. De achtkoppige jury van de Marketing Jaarprijs 2009 bestond uit voorzitter Bernard Verburg (Bouwmaat), Marie- José Thijssen (Technische Unie), Geert Segers (Wienerberger), Michel Kalis (Velux), Paul Brouwer (Grohe), Peter Fraanje (Bouwend Nederland), Jan-Paul Schop (USP Marketing Consultancy), Boudewijn Goedhart (BouwKennis)

     

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang iedere week het laatste nieuws en informatie op het gebied van architectuur in uw mailbox.

Gerelateerd

    Schrijf een reactie

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.